REMUS kipufogórendszerek professzionális hangtuningja
A professzionális hangtuning egyértelműen a REMUS legnagyobb megkülönböztető jegye és versenyelőnye a piacon lévő összes többi gyártóval szemben, amelyek gyakran csak mérnöki cégek. Mintha egy hangszert hangolnánk, a teljes fejlesztési folyamatot átfogó mérnöki megközelítéssel, ez az alfa-ómega minden új autó vagy motorkerékpár kipufogórendszer-projekt alfája a REMUS-nál. Ez azt jelenti, hogy Ön soha nem tapasztalhat kellemetlen rezonanciákat, dübörgést vagy fejfájást egy hosszú utazás után. Éppen ellenkezőleg. Ön folyamatosan élvezni szeretné a kipufogó hangját, így még az is előfordulhat, hogy csak azért lép a gázra, hogy hallja a kipufogójátékot.
HANG vs. HANG - amatőr vs. profi hangolás
- Számos tuningcégnél (köztük jó hírűeknél is) nagyon negatívan meglepődhet a sportkipufogó felszerelése utáni hangzás, amely gyakran meglehetősen zajos és nem túl hangos. A legtöbb gyártó nem foglalkozik a hang színével és minőségével (frekvenciájával), vagy a kipufogó nincs is homologizálva (de ez önmagában még nem garancia a minőségre).
-
- Néhány megrögzött rajongó a Bibliára esküszik, hogy még akkor is tetszik neki a hang, ha a szomszéd ház ablaküvegei megremegnek, de még a legmegrögzöttebbek is gyakran meggondolják magukat egy hosszú autópálya-út után. A kellemetlen fejfájás valóban nem szokatlan, és természetes emberi reakció. Egyszerűen nem vagyunk arra teremtve, hogy bizonyos frekvenciáknak hosszabb ideig "következmények nélkül" ki legyünk téve. Ezt az orvostudomány már régóta méri és igazolja.
-
- Jobb esetben a hangminőségnek és a zajteljesítménynek háttérbe kellett szorulnia az egyes lovak "bányászása" és a hátnyomás mindenáron történő csökkentése mögött. De ez a megközelítés inkább a versenypályákhoz illik. Kevesen járatják ott állandóan az autóikat.
- Röviden, a mai technológiával szinte bárki képes tisztességesnek tűnő kipufogót készíteni. Ha azonban közúti használatra is szánják, és az a tulajdonosnak örömet és nem fejfájást okoz, miközben nem csökkenti, hanem inkább növeli a teljesítményt, és a motorra sem hat negatívan, akkor az komplex mérnöki megközelítést, tapasztalatot és hosszú fejlesztést igényel.
- W REMUS robimy to profesjonalnie.
- A közvetlenül a kipufogókba épített elektromos működtetésű szelepek megjelenésével a REMUS az elmúlt években egy teljesen új fejezetet írt. A hangzás hihetetlenül egyéni hangzásának fejezetét a jármű tulajdonosának helyzetéhez és hangulatához igazítva. A legfinomabb rozsdamentes acélból készült "hardverrel" kombinálva, de a kipufogóvégeken gyakran alkalmazott csúcskategóriás karbon (amely tovább változtatja a hang színét), ez egy teljesen ellenállhatatlan hard-rock koktél, amelyet egyre több járművön, akár egy mobilalkalmazáson keresztül maga is kikeverhet.
Osztrák zenekar REMUS - minden gépre testre szabva
- A fentiek szellemében mindent egy mérnökökből álló csapat hangszerel, és a "SOUND DESIGN" égisze alatt egy sor fejlesztési tesztet végeznek, hogy az adott modell és terméktípus (csak hátsó rész vs. teljes rendszer vagy homologizált változat vs. versenyváltozat) típusának megfelelően a "legszebb" hangzást érjék el.
- Ez gyakran eredményez áttörést a tervezésben, mint például a BMW M2 nemrégiben készült 2 darabos hátsó hangtompítója az 1 darabos hátsó hangtompító helyett, ahol minden hengersornak külön hangtompítója van. A hangzás összehasonlítása a konkurenciával szó szerint lélegzetelállító. Mindent egybevetve pedig a hangzás még hosszabb utakon is nagyon kellemes. Ez mind az autókra, mind a motorkerékpárokra vonatkozik. Hogyan lehetséges ez? Olvasson tovább.
- Gyakran beleszeretsz egy ilyen professzionálisan hangolt rendszerbe, és csak azért adsz gázt vagy gyorsítasz, hogy halld, ahogy "énekel". Ezzel szemben, ha nem akar a figyelem középpontjában lenni, és nem akarja felhívni magára a figyelmet, csak tartsa a lábát (kezét) a gázpedálon, vagy az újabb, elektromos szelepekkel felszerelt járművekben váltson más üzemmódra.
K+F kutatási és fejlesztési központ - a frekvenciaelemzéstől a valós tesztekig
DCsatlakozzon Daniel ABT-hez (az ABT családból - a VW-csoport legnagyobb testreszabója), hogy betekintést nyerjen az akusztikus kamra szívébe és interjút készítsen a fejlesztőmérnökkel.
Nézzen be a fejlesztés motorházteteje alá Ferdinand Habsburg DTM-versenyzővel és a REMUS pilótájával!
- A REMUS kutatási és fejlesztési központjának középpontjában egy rendkívül modern akusztikus kamra áll (lásd a fenti videót és az alábbi szöveget), amely egy dinamométerrel rendelkezik a 700 lóerőnél jóval nagyobb teljesítményű összkerékhajtású járművek számára. Emellett különböző stresszhelyzeteket is képes szimulálni mind személygépkocsik, mind motorkerékpárok esetében.
- A REMUS a saját akusztikus kamráján kívül évek óta saját fűtött, ISO tanúsítvánnyal rendelkező tesztpályával is rendelkezik, ahol egész évben homologizációs hangvizsgálatokat végeznek. Ezek a tesztek többek között gyorsulási vezetést is tartalmaznak, ahol a mozgó jármű hangvisszaverődései befolyásolhatják az eredményeket. Ez a lépés hatalmas előnyt jelentett a REMUS számára az új elemek rugalmassága és fejlesztési sebessége terén, mivel nem kell hónapokat várni a külső intézmények általi feldolgozásra. A teljesség kedvéért: ez nem azt jelenti, hogy bármit jóváhagyhatnak. Valójában mindent rendszeresen külső ellenőrzésnek vetnek alá.
Jak wygląda strojenie wydechów i układów REMUS?
Speciális akusztikus kamra
- A termékcsalád minden egyes új elemét (azaz kipufogóalkatrészét) a tervezési folyamatot követően prototípusként gyártják le. Ezt követik az egyedi mérések egy speciális, egy zenei stúdiónál jobban kialakított akusztikai kamrában (lásd a képet), amely egy dinamométerrel van felszerelve, amely négykerék-meghajtású járművek számára is alkalmas.
- Ezekben az akusztikus kamrákban valóban abszolút csend van - lényegében olyan, mint az űrben (ezt meg kell tapasztalni, különben nem fogod elhinni), és a falakat speciális abszorbens anyaggal látják el, hogy minden hangvisszaverődést tompítsanak, kiküszöböljék a Hall-effektust stb. Így a mikrofonok közvetlenül csak a kipufogó hangját veszik fel.
- A kamrák érzékeny mikrofonokkal vannak felszerelve, amelyek minden hallható frekvenciát (10 Hz-től 20 kHz-ig) felfognak.
- Itt számos REMUS szabványosított tesztet végeznek, amelyek a megadott feltételeknek köszönhetően mindig 100%-ig megbízhatóak, a mérnökök pedig elemezhetik a mért értékeket, és javaslatot tehetnek a tervezés esetleges módosítására.
- Például az elektromosan vezérelt fojtószelepekkel (szárnyakkal) ellátott kipufogórendszereknél nagyon hosszú időbe telik, amíg a rendszert az egyes üzemmódokhoz hangolják.
Frekvenciaelemzés a legjobb hangzás érdekében
- Az akusztikus kamrák mérési eredményeit felvételek és frekvenciaelemzések formájában a fejlesztőmérnökök vizsgálják és értékelik. Mind szubjektíven ("mennyire jól hangzik"), de mindenekelőtt objektíven. Ez azt jelenti, hogy a mért frekvenciákat az orvostudomány által meghatározott emberi biometrikus frekvenciagörbékkel hasonlítják össze.
- Fontos pontosan meghatározni, hogy mely hangfrekvenciák kellemetlenek az ember számára, és hogy ez az érzékelés hogyan változik az expozíciós idő függvényében. A legfontosabb tehát, hogy kiküszöböljük azokat a frekvenciákat, amelyek zavaróak lehetnek a felhasználó számára. Ami néhány percig "extra" hangnak tűnik egy parkolóban, az egy óra autópályán való vezetés után egész napos migrénné válhat. Nem túlzás.
- Következésképpen a tervezésnek ez az eleme nagy gyakorlati jelentőséggel bír. Egy olyan kipufogó, amelyet legalább "X" órán keresztül kellemetlen (vagy versenyrendszerek esetében elviselhetetlen) hallgatni, nem kerülne sorozatgyártásra. Ebben rejlik a legfontosabb különbség a piaci versenytársakhoz képest.
Gyakorlati tesztvezetések az Alpok lábánál
- A következő lépés a tesztelés és a gyakorlati tesztvezetés a REMUS gyár közelében, az osztrák Alpok lábánál, ahol aztán minden beállítást és finomhangolást elvégeznek.
- Ezek a vizsgálatok frekvenciaméréseket tartalmaznak a járművön kívül és belül egyaránt. Ehhez a bábu "fülébe" helyezett hangérzékelőket is használnak, amelyek lehetővé teszik a személyzet tényleges hangérzékelésének pontos szimulálását. Ennél jobban nem lehet mérni...
- Ha valami nem felel meg a fejlesztőmérnököknek, változtatásokat hajtanak végre a terven.
ECE-R homologizáció saját minősített pályán
- Az utolsó szakasz az ECE-R homologizációs teszt a vállalat székhelyén található hitelesített pályán.
- Az akusztikus kamrával ellentétben itt szándékosan mérjük a járműről és az útfelületről visszaverődő hangot is. Ezért olyan fontos, hogy a pálya minősített legyen. Ez garantálja a mérés objektivitását és megbízhatóságát.
- Az ECE-R jóváhagyással soha nem fog és nem is kerülhet bajba a rendőrségen vagy a járműellenőrző állomáson. A jóváhagyási jelet, ha az alkatrész rendelkezik ilyennel, az alkatrész felületére bélyegzik. Ennek láthatónak kell lennie, amikor az autót felemelik. Egyes járműveket vizsgáló állomások ellenőrzik az ilyen jel láthatóságát. Ez azonban elsősorban a hátsó részre vonatkozik. A csomagban a kipufogógázzal együtt egy papíralapú tanúsítványt is kap. Így 100%-ig biztos lehet abban, hogy elkerülheti a problémákat a járművének ellenőrzése során, mind a járművizsgáló állomáson, mind pedig közúti ellenőrzés esetén.
Tuning videók speciális autókhoz és motorkerékpárokhoz
*Bár a videók és a felvételek adhatnak képet a hangzás jellegéről, semmi sem helyettesítheti a valódi utazás élményét. Ráadásul a használt fájlformátumok mindig eredményeznek némi romlást. Mindazonáltal a téma általános megértéséhez ezek az anyagok elegendőek lehetnek.
- Ha van videó* egy adott autó teszteléséről (körülbelül 2014-től kezdve), akkor azt megtalálja a REMUS YouTube-csatornáján vagy közvetlenül az üzletünkben, miután kiválasztotta a járműmodelljét.
- Még videó* vagy hang nélkül is biztos lehetsz benne, hogy a végeredmény mindig egy olyan kipufogó vagy teljes rendszer, amely nemcsak szépen és vonzóan szól (persze egy négyhengeres motort nem lehet úgy megszólaltatni, mint egy AMG V8-ast), de soha nem is idegesít, még hosszú idő után sem, különösen, ha a rendszer homologizált.
- A nem engedélyezett rendszerek vadabb és agresszívabb hangzást kínálhatnak, de továbbra is ügyelnek a fülbarát frekvenciák fenntartására (lásd fent). Azok a rendszerek, amelyekben a középső kipufogót egy átmenő csővel helyettesítik (az úgynevezett Racing CAT-BACK rendszerek) szintén nem homologizáltak, nyilvánvaló okokból.
El lesz ragadtatva, és alig várja majd minden egyes utat.
A fenti információk alapján egyértelmű, hogy a REMUS kiemelkedik a piacon a hangtuning páratlan, professzionális megközelítésével. Mi több, a REMUS olyan pragmatikus megközelítéssel rendelkezik, amelyet a gyakorlati életben igazán értékelni fog:
- A motor indításakor a kipufogó kellemes, finom hangot ad, még az öthengeres motorok esetében is. Alapjáraton és alacsony fordulatszámon nem kelt túlzott zajt, így biztosítja a csendes működést, amikor nem akar senkit sem zavarni. Ugyanakkor érezhető a készsége, hogy megfelelő teljesítményt adjon le, amint a motor elegendő üzemanyagot "iszik". Az analógia a motorkerékpárokkal van.
- Ahogy a gázpedált erősebben nyomja, vagy a fordulatszám emelkedik, a kipufogó életre kel, és kibontakoztatja valódi potenciálját. Az integrált, elektromosan vezérelt fojtószelepekkel ellátott kipufogórendszerek (az "STE xxx" cikkszámú vezérlők) teljesen más kategóriába tartoznak. A kipufogó hangja egy adott beállításnak felel meg, amely beállítható (az utastérben lévő gombon vagy a mobilalkalmazáson keresztül).
- Azoknak a rajongóknak, akik nem félnek a zajtól és a "minél több, annál jobb" mottót követik, a Remus nem homologizált kipufogóváltozatokat kínál kiválasztott autómodellekhez (pl. Audi, BMW, VW Golf, Skoda Octavia RS). Ezekben a változatokban a középső vagy az első rezonáns hangtompítót átmenő csövekre cserélik (CAT-BACK Racing változatok), a TURBO-BACK változatok esetében pedig a katalizátort is sportosra cserélik. Az elektromos vezérlésű kipufogógáz-csillapítókkal (flaps) felszerelt járművek (lásd fentebb) még nagyobb kontrollt biztosítanak a hangzás felett. A helyzettől függően ízlése és hangulata szerint állíthatja be. Ízléséhez és hangulatához igazíthatja. A motorkerékpárok esetében ez az opció egyelőre csak bizonyos Harley-Davidson motorkerékpárok esetében érhető el.
- A rendszereket minden részletre odafigyelve hozzák létre. Kiváló minőségű rozsdamentes acélból, a motorkerékpárok esetében pedig akár teljes egészében szénszálból készülnek. A kipufogóvégek különböző változatokban kaphatók: rozsdamentes acél, szénszál vagy a két anyag kombinációja. A kipufogóvégek jelentik a habot a tortán a teljes hangkompozícióban. Cseréjükkel a hangzás finoman módosítható a különböző anyagok rezgési frekvenciáinak különbségei miatt.
- A hozzáadott előny a lóerő néhány lóerővel történő növelése, egyes turbófeltöltős motorok esetében pedig akár 20 lóerővel (a teljes rendszerek esetében), valamint a rendszer súlyának csökkentése. MEGJEGYZÉS, a csúcsteljesítmény szinte lényegtelen, ami számít, az a valós fordulatszám-tartományban bekövetkező változás.