Az AUTO i MOTO hivatalos forgalmazója a Cseh Köztársaságban és SK-ben
A német HJS az egyetlen a piacon ebben a szegmensben, amely a legnagyobb autógyárak számára közvetlenül beszállítói és fejlesztői kompetenciával is rendelkezik, de a FIA Motorsposrt szakágak hitelesített beszállítója is. Így tökéletesen ötvözi a két világot - a legendásan kötegelt elsődleges gyártást és a professzionális motorsport és tuning világát. A HJS így tökéletesen kiegészíti a REMUS kínálatunkat is. Ha egy eredeti emissziós alkatrészt HJS alkatrészre cserél (teljesítménykatalizátor vagy teljesítménykatalizátor+GPF), akkor jelentősen vonzóbb hangzást és egyben érezhető teljesítménynövekedést is kap 15-35 LE-t. Mindezt a károsanyag-kibocsátás tisztaságának, az ECE-R 103 homologizációnak a megőrzése mellett, a garancia elvesztésének kockázata nélkül, valamint anélkül, hogy a jármű vezérlőegységét bármilyen módon módosítani kellene! Ez tehát nem csak a REMUS Performance rendszereink (és minden más) nagyszerű "doppingja", hanem külön beépítve is remek megoldás. Nézze meg katalógusunkban, hátha az Ön autójához is van kínálatunk. Ön autójához is van kínálatunk.
HANG - a hangzás jelentős javulása a legnagyobb előny számunkra. És nem csak a REMUS kipufogórendszereink esetében, ahol a HJS zseniális és legális drogként működik, hanem az eredeti rendszer megtartása mellett van értelme külön felszerelni őket. Ez számos tulajdonos és rendszeres vezetői autó, mint a jelenlegi VW Passat, Superb 2.0 TSi, BMW 840ix stb. esetében jelenthet megoldást. A hangzás lényegesen teltebb, sűrűbb és egyszerűen érdekesebb, ahogy az egy erős benzinmotorhoz illik. Élvezni fogja a hangzást, de nem lesz idegesítő. Példákért tekintse meg az alábbi videókat.
TELJESÍTMÉNY PARAMÉTEREK - jelentősen nagyobb teljesítmény és nyomaték - az általunk forgalmazott motorok esetében ez általában +20-30 LE és kb. 20-30 Nm. Természetesen minden az adott modelltől függ, de átlagosan ezekre az értékekre számíthat. Kéz a kézben jár a jobb gázreakció és az összességében karakteresebb teljesítmény. Az alábbiakban egy táblázatot láthatunk az M2 G87-esünk korai szakaszáról. Ez a példány állítólag 460k a szériában. HJS katalizátorok + EVENTURI szívó + REMUS GPF-back rendszer (azaz a szűrőkből visszafelé) felszerelése után 527 LE-t mértek motorféken a brno-i Powerchip-nél! És a teljesítménynövekedés még egy kicsit nagyobb is volt, de a mérést a sebességkorlátozó 250 km/h-nál megszakította. Ez 6700-as fordulatszámnál történt. Tehát a teljesítmény a limitáló nélkül 535 lóerő körül lett volna. Maguk a HJS katalizátorok az S58-as motorok esetében mindig +30-35 lóerő.
A BMW B58-as motorok esetében +25 lóerő körül, a VW 2.0 TSi motorok esetében +20-25 lóerő körül.
HOMOLOGIZÁLT - NINCS HATÁS A KEVERTÉRÉSRE ÉS A GARANCIÁRA - a károsanyag-kibocsátásra gyakorolt hatás nulla, és a gyári előírásoknak és az ECE-R 103-as EU szabvány követelményeinek megfelelő homologizációnak köszönhetően Ön nyugodtan alhat (mindez technikailag alább magyarázva).
KOMPETENCE SZÁLLÍTÓK AZ AUTÓKÉNT ÉS AZ FIA MOTORSPORT DISZKIPCIÓJÁHOZ - A Standard OE Parts Division az egyik főszereplő a közvetlenül az autógyártók számára kibocsátó rendszereket gyártó cégek között, így kevesen rendelkeznek nagyobb know-how-val. A motorsport területén a HJS az első osztályban tevékenykedik - a legtöbb FIA-szakág beszállítója, ahol az alkatrészeket szintén szigorú emissziós homologizációnak vetik alá. Tehát itt születik meg a tapasztalat, amelyet a hozzánk hasonló rajongók számára funkcionális alkatrészekké alakítanak át, miközben tiszteletben tartanak minden jogszabályi előírást.
Hangzás a HJS downpipes felszerelése után - REMUS rendszerekkel együtt vagy külön-külön (a leírásokért lásd a videókat).
A közvetlenül a HJS-től származó videón egy összehasonlítást láthatunk egy széria Golf 8 GTi és egy HJS homologizált down-pipe felszerelése után, amely még mindig tartalmazza a GPF szűrőt, de 200 CPSI katalizátorral rendelkezik.
A cél a csere jelentősen vonzóbb hangzás és nagyobb teljesítmény a fent leírtak szerint. Ezt a fejlesztés során az áramlás optimalizálásával, valamint a katalizátor és esetleg a GPF-szűrő átjárhatóbbá tételével érik el (mindezek befolyásolják a működésüket, amint azt később kifejtjük).
Az áteresztőképességet a katalitikus magszerkezet "ritkításával" növelik, 200 vagy 300 CPSi sűrűséggel - emberi nyelven a lyukak száma négyzetcentiméterenként (azaz amit egy 2,5 x 2,5 cm-es területen lát). Az eredeti alkatrészek sűrűsége általában 500-700 CPSi körül van. A GPF szűrők elvileg hasonlóak, csak itt a csatornák zártak, hogy a szilárd anyagokat (korom, majd az égésből származó hamu) felfogják, és minden csatornának megvan a maga porozitása is, amivel dolgozni kell. Mindezt a kibocsátási képesség fenntartása mellett.
Az alkalmazott csövek átmérője is érezhetően nagyobb, mint az eredeti csatornáké - az eredeti 60 és 65 mm helyett jellemzően 76 mm az érintett autók esetében.
A HJS alkatrészek cseréjével jelentősen csökken az ellennyomás, ami fordulatszámon több tíz százalékkal csökken a széria állapothoz képest (ez a turbófeltöltős motoroknál kívánatos, ellentétben a légköri motorokkal, ahol minden sokkal bonyolultabb). Az eredmény azután a leírt előnyök.
DE VIGYÁZZON - a hatékony katalizátorfelület csökkenése azt jelentené, hogy a jármű további intézkedések nélkül nem felelne meg a károsanyag-kibocsátási előírásoknak, mivel a "kémiai játszótér", ahol a lerakódott platina és az áramló gázok kémiai reakciói lezajlanak (a mérgező szénhidrogének és a szén-monoxid eltávolítása), most kisebb. Ezért a platina (és más fémek, például a ródium és a palládium) telítettsége sokkal nagyobb a HJS-ben, hogy ellensúlyozza az aktív felület csökkenését. Mivel azonban a platina ára az arany értékének 60%-ánál van, logikus, hogy ezeknek az alkatrészeknek az ára mindig több tízezer
A sportrészecskeszűrők esetében a helyzet valamivel egyszerűbb, a HJS-nek csak egyedi, nagyobb csatornákkal rendelkező szűrőmagokat kellett készíttetnie.
Az emissziós rendszere így ugyanolyan hatékony, mint az eredeti.
Ha érdekli ez a kérdés, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot. Tekintse meg a www.dpf-cat.cz weboldalunkat is, ahol új, szabványos katalizátorokat és részecskeszűrőket forgalmazunk, valamint szakszerűen tisztítjuk azokat.
Egy klasszikus tuner azt fogja mondani, hogy miért kezeljek valamit félvállról, és miért fizessek érte tízezreket? Megszabadulok a katalizátortól és persze a GPF-szűrőtől teljesen.
Ha eltekintünk a károsanyag-kibocsátási alkalmatlanságtól, a katalizátor eltávolítása hangminőségi szempontból hangzásbeli öngyilkosság. Ez azért van, mert ezzel megölöd a létfontosságú LAMINÁRIUMTOVÁBBÍTÓT, amely a minőségi, sűrű és színes hangzás kulcsa.
Másrészt, ha megszabadulsz a katalizátortól és esetleg a GPF-től, nem csak a zajszint fog jelentősen megnőni, mivel az ellennyomás jelentősen lecsökken, ráadásul az áramlást irányító katalizátor mag hiánya miatt a gázok "elszakadnak" a cső falától, színpadias hangkakofóniákat és a mozgó vasalat tipikus "ónos" érzetét keltve. Ezt a fajta hangot a környékbeliek nagy többsége utálja, és ez az oka annak, hogy az átlagemberek idegenkednek tőlünk, "benzingőzösöktől". Objektíven nézve az ilyen hangzás mérföldekre van mindentől, ami egy belsőégésű motor szimfóniájának tekinthető.
A HJS katalizátorokba és leömlőcsövekbe való befektetés valóban magas, de amellett, hogy nem kell aggódni az ellenőrző hatóságok (rendőrség, STK) elnyomása miatt sehol és soha az EU után, olyan hangot kapunk, ami tiszteletet és ujjongást vált ki, nem pedig gúnyt és gyűlöletet....
A teljes választék alapfelszerelésként megtalálható katalógusunkban a REMUS kipufogórendszerek kategóriájában. Ha a katalógusban nem találja az Ön autójához tartozó alkatrészeket, akkor azok nem léteznek az Ön autójához.
A Yaris GR esetében a HJS nem csak sportkatalizátort, hanem egy HOMOLGOZOTT GPF-visszaforgató rendszert is kínál - a világon egyedüliként. Ennek oka, hogy a Yarishoz bizonyos jogi perifériák miatt nincs homologizált rendszer a piacon. A HJS által homologizált emissziós rendszernek köszönhetően azonban "tető" jött létre magára a kipufogórendszerre. A rendszer október vége óta raktáron van, és a céges autónkon is meghallgatható lesz.